Dyslexia minden valamire való képtelenségünk, amit az adott
pillanatban rögzítünk, amikor a stressz ért bennünket. Azon az
agyi területen jön létre, ahol az agy éppen működött.
A dyslexiát az 1960-as években olyan tanulási díszfunkcióként
definiálták, amely a gyerekeknél az olvasás, írás, matematika,
a beszéd, a nyelv, a helyesírás és a megértés terén jelentkezik.
"Dyslexiásnak" lenni megbélyegzést jelent még a mai napig
is, így a gyerek jövője és fejlődése igen szűk keretek, közé
korlátozódik. Az orvosok sokáig gyógyszeres kezeléssel próbáltak
segíteni rajtuk. A kezelés eredménye igen kiábrándító volt. Az
1970-es években a dyslexiát a korai gyermekkorban kialakult koordinációs
hiányosságként definiálták.
Ritkán fordul elő, hogy a dyslexia olyan agysérülés következtében
jön létre, amely érinti a beszédet, a nyelvérzéket, a megértést.
Valójában a dyslexia a jobb és a bal agyfélteke téves kommunikációja.
Szinte minden esetben valamilyen érzelmi trauma vagy stressz
következménye, amely olyan intenzív volt, hogy az egyén egy vakfoltot
programozott be egy adott tanulási készséggel kapcsolatban a
félelem, a fájdalom és a fájdalomtól való félelem következtében.
Ne csak az iskolai tanulásra gondoljunk, hiszen az is tanulás
számunkra, ha olyan dologgal állunk szemben, amivel még nem találkoztunk.
Tehát meg kell tanulnunk a különböző élethelyzetekben helyesen
dönteni és ezért a döntésért, felelősséget vállalni.
A dyslexia nem más, mint neurológiai programozási hiba, és korrigálható
az azt előidéző helyzet felhasználásával. Kineziológiai módszerekkel
oldjuk az adott pillanathoz kötődő és a jelenben meglévő stresszt.
Így amikor legközelebb hasonló fájdalmas élmény ér bennünket,
amely aktíválja a régi emléket, már nem kapcsolja le a tudatosságunkat.
Mikor alakulhatnak ki vakfoltok a két agyféltekén?
Például:
Gyermekkorban, amikor gyermeknek nagyobb mozgástérre lenne szüksége,
sokan kiságyba vagy járókába rakják őket, ezáltal nem tudnak
mozogni megfelelően.
A kisbaba, amikor elkezd mászni, nem csak a mászás örömét élvezi,
hanem ilyenkor tudat alatt a két agyféltekéjét tornáztatja. A
mászáskor az ellentétes kar illetve láb dolgozik, így keresztirányú
mozgást végez, és ezzel tornáztatja a két agyfélteke munkáját.
Az üzletekben lehet kapni úgynevezett "holdjárót",
amely segítségével a baba gurulhat az egész lakásban. Ez nagyszerű
játék számára, mert elérhetővé válnak különböző érdekes dolgok,
amik eddig elérhetetlenek voltak. Igen ám, de ezzel a mozgással
a két agyféltekét szétkapcsolja, mert párhuzamos mozgást végez
a lábával. Tudattalanul rosszat teszünk a gyermekeinknek ezzel
a guruló csodával.
A kineziológia oldás során a helyreállítjuk az agyi egyensúlyt
és a különböző gyakorlatokkal ezt az állapotot, megerősítjük.
Fontos, hogy mindkét agyféltekénk be legyen kapcsolva és állandóan,
megfelelő szinten működjön. A keresztirányú mozgással ezt az
összhangot és egyensúlyt hozzuk létre.
Jövőnk gyermekeinktől függ, a holnap vezetői ők. Mindaz, ami
ma történik velük, mélyen érinti őket. Minden élmény, amit átélnek,
tudatalatti szinten rögzül bennük. A kineziológia One Brain módszere
segíti és felkészíti gyermekeinket az eredményes életre egy állandóan
változó, kihívásokkal teli világban. Ez a megközelítés emeli
az életszínvonalukat és csökkenti a stresszt az életükben.
Amennyiben felkeltettem érdeklődését, kérem hívjon fel: Bányai Edit 06 30 295 7727 vagy küldjön e-mailt:
edit.banyai@esp90.hu