Harmónia-Egység Stúdió

A HÉT GONDOLATA:

"

Ne vágyakozz! Elveszi az erődet. Cselekedj!"

Osho

FAT akkreditációs szám: AL 1732 - Nyilvántartási (OKÉV) szám: 01-0531-06

Hiperaktív és indigógyermekekkel való foglalkozás:



"A gyermek a legnagyobb kiapadhatatlan forrásunk."
- A Dalai Láma


Egyre több olyan szülővel találkozom, akik azért keresnek meg, mert gyermekeikkel nem tudnak "zöldágra vergődni" vagyis nehezen kezelhetőek és egyre több problémát és konfliktust jelentenek a nekik és környezetüknek.
A mai rohanó világban a megfelelés és a teljesítés az, ami a szülők energiáját felemészti. A problémás gyermek a szülő számára még több gondot és fájdalmat jelent. Nem tudják kezelni és megérteni gyermekeik lázadását, másságát. Félnek szembenézi a valósággal, és harcolni kezdenek a vélt és valós igazukért. Félnek a munkahely elvesztésétől, a lemaradástól és a kirekesztéstől, a munkanélküliségtől. Ha pedig a szülő egyedül neveli a gyermekét, ez a teher még hangsúlyosabbá válik. Előjönnek a régi sémák, amit a szülőktől vettek át, de ezek sorra csődöt mondanak. Saját képtelenségüket tudattalanul kivetítik a gyermekeikre, ezáltal a viszonyuk még feszültebbé válik.
A gyerek kezelhetetlenné válik a szülő, pedig tehetetlenné.
Ezek olyan viselkedési mechanizmusok, amelyek megmérgezik a párkapcsolatot, a szülő és gyermek kapcsolatát, és kihat a gyermek fejlődésére és érzelmi világára.
A legtöbb szülő a felelősséget kimondatlanul is átruházza az óvodára, iskolára, mondván: "Este hat után érek haza, mit neveljek akkor már a gyereken. Elég volt nekem egész nap a munkahelyemen! Pihenni akarok!" Valahol érthető is ez, de gondoljunk bele milyen mintát adunk így gyermekeinknek. Ilyen mentalitással a gyermek úgy nő fel, hogy szinte észrevétlen marad a szülők számára. Csodálkozhatunk-e azon ezek után, ha gyermekünk a serdülőkor elérésekor lázadóvá és "zsarnokká" válik.
A viselkedésmintát és az élethez való hozzáállást megkapja a vélt "barátoktól". Lelki problémájukkal és fájdalmukkal magukra maradnak ebben az érzékeny állapotukban, könnyen befolyásolhatóvá válnak. Jönnek a "pótszerek", amelyek aztán egy életen keresztül elkísérhetik. Mint az alkohol, a drog stb.
Rendet kell tennünk mind a szülők, mind a gyermekek lelkivilágában, hogy azokat a téves mintákat, amit a tudatalatti rögzített, egy fájdalmas helyzetben ne befolyásoljon bennünket. Meg kell találni az egyensúlyt a munka, a család és az önmagunkkal való törődésben.
Felelősséget kell tudni, vállalni nemcsak a jó, de a később hibásnak vélt döntéseinkért.
A gyermekek nevelése és a velük való foglalkozás a legszebb, hiszen ők a jövő nemzedéke és nem mindegy, hogy milyen mintát, fájdalmat adnak át majd a saját gyermekeiknek.


Sok szülő tehetetlen akkor, mikor közlik velük, hogy gyermeke hiperaktív, jobb esetben úgy fogalmaznak, hogy: "Indigó gyermeke van, tanuljon vele együtt élni." Vagy azt, hogy "Dyslexiás a gyermeke ezért ajánljuk, hogy egy kis létszámú iskolába írassák be, ahol jobban oda tudnak rá figyelni".
Sorolhatnám azokat, a szülők számára fájdalmas mondatokat, amit aztán úgy élnek meg, hogy gyermekük nem elfogadható.
Beszéljünk először a hiperaktív és az indigógyermekekről.
A hiperaktív és indigógyerekeket a környezetük nehezen érti meg és fogadja el. Komoly problémát okoznak a szülőknek, nevelőiknek és tanáraiknak. A legtöbb esetben gyógyszeres kezeléssel akarják megoldani ezt a problémát, figyelmen kívül hagyva a gyermek érzéseit, gondolkodását és egyéniségét.
Ez a két fogalom úgy gondolom tisztázásra vár, mert nem minden hiperaktív gyerek indigó, de minden indigó hiperaktív, attól az egyszerű oknál fogva, hogy más frekvencián működnek.
Sok szülő, nagy teherként éli meg, ha gyermekéről kiderül, hogy más, mint a többi gyerek. Azt, hogy "indigó" végképpen nem nagyon értik, bár ez még elfogadhatóbb számukra, mint a hiperaktív kifejezés. Megbélyegzésnek élik meg, gyermekük "másságát" és elkezdenek harcolni a megkülönböztetés ellen. A hibát ott követjük el, amikor a gyerekeket meg akarjuk változtatni, át akarjuk formálni őket a szülői és társadalmi elvárásokhoz. Ez az, ami nem fog menni. Nem a gyermeknek kell hozzánk igazodni, hanem nekünk kell megtanulni, és egyenrangú társnak elfogadni őket. Igen, tudom ez nagyon nehéz, hiszen a gyermekünk.
" Hogy jön ahhoz, hogy irányít minket?" Vagy: "Miért akar mindent tudni?" vagy: "Elegem van az állandó miértiedből! Olyan, vagy mint egy vallató bíró!" Vagy: "Fáradt vagyok, hagyjál, most piheni!" - sorolhatnám még a szülői kifakadásokat. Ők a szeretet gyermekei, igen érzékenyen reagálnak az igazságtalanságra, a hamisságra és a hazugságra. Fontos számukra a stabilitás a földelés. A magány fogalma számukra teljesen mást jelent. Az ember az öt érzékszervén keresztül érzékeli az életet. Az indigógyermekek a hatodik és a hetedik érzékszervüket használják igen intenzíven, vagyis az intuíciót, és a telepátiát Látják a gondolati energiákat. Ráhangolódnak az emberre és mindent tudnak róluk. Ők érzékelik az emberben felgyülemlett félelmet és rossz energiákat.


Indigógyermek:
Úgy emlegetik őket, mint az "új idők gyermekei".
A nyolcvanas évek kezdetétől egyre több gyermek születik ilyen sajátosságokkal. Alapvető ismertetőjegyük például a figyelemhiány, illetve a hiperaktivitás + figyelemzavar szindróma. Ezek a gyermekek különleges gondoskodást igényelnek a szüleiktől. Képesek a növényekkel és az állatokkal kommunikálni, szorosan kötődnek a természethez. Újszerű genetikai állománnyal rendelkeznek, ezért a táplálkozásuk is teljesen más. Rendkívül érzékenyek. Pontosan megérzik azt, ha valaki nem fogadja el vagy elutasítja őket. Kifejezetten fogékonyak az újdonságra és tudásvágyuk rendkívüli. Mindent önállóan akarnak megtapasztalni. Jobbagyféltekés gondolkodásúak, így a teljességre összpontosítanak és rendkívül kreatívak. Ebből adódóan sokan közülük balkezesek. Magas intelligenciával rendelkeznek. Másságukkal sok nehézséget "okoznak" a környezetüknek, így a jó tulajdonságaikra nem figyelnek oda:
Már egész fiatalon teljes nyitottsággal fordulnak mások felé, ezt a tulajdonságukat gyakran félre is értik. Rendkívül fejlett az igazságérzetük, beavatkoznak azokba a konfliktusokba, amikor az erősebb bántja a gyengébbet. Ritkán haragtartóak és fizikailag rendkívül szívósak. Különösen intelligensek, de ez nem jelentkezik a tanulmányi teljesítményeikben.


Hiperaktivitás:
Aki ilyen problémával küzd, az képtelen hosszabb ideig egy meghatározott dologra koncentrálni, csak igen rövid ideig tud összpontosítani. Az újdonságok azonnal eltérítik a figyelmét, sokszor álomvilágban él. Képtelen hosszabb ideig ülve maradni, izeg-mozog, gyakran szokatlanul hangos és impulzív. A hiperaktív figyelemzavaros gyerekeket gyakran zavarkeltőknek tekintik. Már magzati korban megfigyelhető, hogy különösen aktívak, átlagnál többet mozognak. Csecsemőként rendkívül éber, gyakran sír, ritka náluk a nyugalmi állapot, éjszaka és nappal keveset alszanak. A figyelem hiánya az iskolai teljesítményekben is érezteti hatását.



A kineziológia eszközei a test saját energiáját egyensúlyozza ki.
Nincsenek mellékhatásai, és hihetetlen sikereket lehet elérni vele.
Alapvetően biokémiai lények vagyunk, világunk lényege: fény, tudat, szeretet és információ. A kineziológiai izomteszt segítségével az energetikai gátakat fel lehet tárni, és a test energetikai egyensúlyát helyre lehet állítani. Az információ (fény) újra áradni kezd, és elkezdünk érezni. Az érzelmi test megtisztul az érzelmi egyenetlenségektől és visszanyeri erejét, amely a szabadon áramló érzésekből keletkezik.
Ha valami újat hozunk létre, amit eddig még nem próbáltunk, akkor teljesen természetes, hogy hibát vétünk. A hibáinkból tanulni lehet, hogy legközelebb még jobban tudjuk a feladatainkat végrehajtani. A tanulási tapasztalatokra kell a figyelmünket összpontosítani, nem pedig az értékelésre. Hiba esetén tegyük fel a következő kérdést:" Mit kell most azonnal megváltoztatni, hogy egyensúlyban legyek? Min kell javítanom, hogy jó eredményt érjek el?"
Tegyük meg a megfelelő lépéseket, most! Nem büntetnünk kell, hanem támogatni.
A szülőknek bízniuk kell a gyermekeik képességében, hogy van elég erejük és tudásuk ahhoz, hogy megoldják a feladataikat. Ha a bizalmat nem kapják meg a szülőktől, akkor azt élik meg, azt hogy, "a szüleim nem bíznak bennem, akkor én sem bízhatok magamban. Ha nem bízhatok magamban, akkor nem vagyok jó! Ha nem vagyok jó, akkor nem fogadnak el." Ezzel az "ördögi kör" bezárult és a minta, a tudatalattiba, mint stresszmechanizmus rögzült és mintánkká válik egy hasonló élethelyzetben.


A kineziológia olyan egészségmegelőző módszer:

- Amely a személyes fejlődést és tanulási képességet a két agyfélteke jobb együttműködése révén támogatja.

- Amely a tudattalan érzelmi konfliktusok oldásával, melyek testi megbetegedésekhez vezethetnek, emeli az élet minőségét.

- Amely magába foglal olyan alternatív gyógymódokat, mint az érzelmi stresszoldás, esszenciákkal való foglalkozás, táplálkozás és még sok minden más.


Mit tehetnek a szülők és a nevelők a gyerekek érdekében?
Megtanulni az Ő "nyelvüket", mert csak így érthetjük meg, és kommunikálhatunk velük. Az Ő kommunikációs nyelvük, pedig az intuíció, és a telepátia. Ezek a képességek bennünk is megvannak, csak vagy nem tudunk róla, vagy egyszer már használtuk és megijedtünk tőle és ezzel leblokkoltuk, megtagadtuk ezt a tulajdonságunkat.
Meg akarnak tanítani, hogy valami mást is beengedjünk a világunkba, azt a mást, ami nekik a lételemük, azt a mást, amit mi csak keresünk és kételkedünk a létezésében. Igaz természetünkre akarnak megtanítani, hogy nem csak emberek vagyunk, hanem része a Földnek, a természetnek, az energiának, ami bennünk áramlik ugyan úgy, mint a többi élőlényben.
Az indigó gyerekek erős lelkek. Erejükkel segíthetnek a szülőknek és környezetüknek, hogy felébredjenek, és a változást válasszák. Az új idők gyermekét nevelni nagy feladat, és ez dicséretreméltó.
Ha úgy érzi segítségre van szüksége telefonáljon vagy írjon E-mail-t.
Várom jelentkezését, hogy segíthessek Önnek és gyermekének változni, egy teljesebb és kiegyensúlyozottabb élethez.

Amennyiben felkeltettem érdeklődését, kérem hívjon fel: Bányai Edit 06 30 295 7727 vagy küldjön e-mailt: edit.banyai@esp90.hu